10 Nisan 2012 Salı

olasılık problemi


Amerikada en büyük piyangoyu kazanabilme olasılığı 120.000.000 da 1 dir. powerballun ilk oynanmaya başladığı 1997 yılından beri elliden fazla insan bu olasılığı alt üst ederek büyük ikramiyeyi kazanmıştır. onlar bu gezegendeki en zengin,  şanslı insanlar arasındadır. onlardan nefret ederim ama şimdi konumuz bu değil. dünyaya dev bir göktaşı çarpacak ve dünya yok olacak. jeofizikjilere göre bunun olma olaslığı milyonda bir. insanoğlunun atalarını da hesaba katarsak, yedimliyon yılı aşkın bir süredir bu gezegende hayatımızı sürdürdüğümüze göre, bir göktaşının bugüne kadar bizi yok etmiş olma olaslığı yüzde yediyüz yani anlayacağınız bir kere de yedi kere ölmüş olmalıydık şimdiye... (olasılıksız kitabından)

          Kıssadan hisse şu; her an her şey olabilir:) 


Sınavlarda başarısız olma korkusu yaşıyoruz. iyi geçen sınavlarımız da oluyor kötü geçenler de, ve hayatı mavi ve kırmızı toplarla dolu kutulardan top çekmek zannettiğimiz için çoğu mavi de olsa ya kırmızı olanı seçersek diyoruz görünenin ötesindeki gerçeklere açamadığımız beyinlerimizle... hayatın mat1 konularından daha karmaşık sistemlere sahip olduğunu, aslında o karmaşının ardında mükemmel dingin bir düzen olduğunu idrak edemiyoruz çünkü. ama ya... diye başlayıp korkmaklardan vazgeçemiyoruz. o zaman kendime şunu söylemek istiyorum; korkma, tesadüfen yaşamıyorsun, her şeyi bir takdir eden var. kaderini belirlemek gibi insan olmana ağır gelecek misyonlar yüklenip sonuçlarından dolayı mesuliyet hissetmene gerek yok. hayat o kadar da zor değil, bu senin görevlerin arasında değil. kendini hırpalama ve seni hırpalamalarına izin verme:) senin işin istediğin konu ne olursa olsun o konuda biraz çalışmak ve sonra istemek. 

4 yorum:

  1. "hayatın mat1 konularından daha karmaşık sistemlere sahip olduğunu, aslında o karmaşının ardında mükemmel dingin bir düzen olduğunu idrak edemiyoruz "
    Kilit cümle bu sanırım.
    Bizler inanıyoruz ama idrak edemiyoruz.Yüzeysel bırakıyoruz herşeyi belki biraz.Derine inemiyoruz.Yüzmek için de bu böyle değil mi? Ne kadar korkarsan ne kadar kasarsan kendini o kadar batarsın. Ama suyun bir kanunu var. Bırak kendini ona o seni taşıyacaktır.
    Hayat kolay ama hayatı anlayabilene.Kendine ve hayata yabancı isen işin cok zor oluyor..
    Dediğinde haklısın bizim işimiz biraz calısmak biraz istemek...

    Canım sen hep yaz ben hep okuyayım olur mu? Kimse okumasa da sen bana yaz:))
    öpüyorum seni..

    YanıtlaSil
  2. evet evet yüzme konusu da aynen dediğin gibi ve dediğim de aynen yüzme konusu gibi:)) bu biraz son samiray gibi filmlerde anlatılan öğretiler gibi, vurmayı düşünme, vur! diyordu orada, burda da yani hayatta da, just do it:)
    teşekkür ederim canım, sadece okuma sen de hep hep yaz, doldur taşır paylaş:)

    YanıtlaSil
  3. Bende okurum. Yorum bırakmadığım zaman bile tüm dostları mutlaka okuyorum. Sen yaz bluestyle ve ben okuruz. Sadece bizim içim yazma olasılığın ne?.

    YanıtlaSil
  4. yüzde bimilyon:)
    teşekkür ederim canım, bu hakkaten benim mutluluk günlüğüm oldu böyle, canım sıkıldıkça yorumlarınıza bakıp mutlu olabilirim:)
    malesef yoğun bir zamandayım ama ben de okuyorum, kendi blogumu unutuyorum, onu benden başkalarının gördüğünü, birilerinin yorum bırakmış olma ihitmallerini unutuyorum:) alışacağım blog dengesine:) bıkmayın e mi? :) görüşmek, yazışmak üzere o zaman..

    YanıtlaSil