8 Mart 2012 Perşembe

kitaba okunmak...




Okuduğum kitaptaki her kelimeden, her vurgudan, her bir noktalama işaretinden kendime pay çıkarmaya çalışıyorum. o kadar derinlemesine anlamaya çalışıyorum ki yazılanları, sanki içinden bir cümle "senin için, sana göre" kurulmuş demiş biri bana da, ben de, bana söylenen mesajı görmeye, almaya çalışıyorum.  bu ilk ve son şansımmışcasına zorlayarak. daha iyiye daha doğruya doğru... "hayatın sırrı" burdaki cümlelerden birinin içine, satır arasına, imasına saklanmış da, ben orayı kaçırırsam bir daha o doğruyu bulmam çok zor olacakmış gibi.. bir gün çaresiz kaldığımda, nerde hata yaptığım diyip aval aval bakındığımda, oradaki doğruları, şu an kitapta, gazetede, etrafta olan biten şeylerin arasında gözümün önünde duran cevabı kaçırdığım için o gaflete düşecekmişim gibi, panikle her bir harfini içerek, içselleştirerek okuyorum kitabı... üniversteye hazırlanırken test çözerken de bu olurdu, doğru olduğuna emin olduğum cevap ilk şıkta veya ilk şıklardaysa ve benim tereddütüm yoksa da diğer şıkları okuyorum.. çünkü hayatın bize ne zaman ne sunacağını bilemeyiz, ve fark etmeden gelecek olana kapıyı kapatmış olmaktan çok korkuyorum sanırım.. 


Bu yazıyı yazalı epey oldu aslında, defterimin arasında karalanmış buldum.. uzuuun, bir hayli uzun zamandır kitap okumamış biri olarak önce bunu paylaşmak istedim. sonrasında kitabın hayatımdaki yeri:) ve eksikliğindeki dönüşümüm hakkında yazarak sorunlarımla yüzleşmeyi:) ve size bir insanın ne kadar saçmalayabileceğini de göstermek istedim. ayrıca nasıl koptuğumu da irdelemek istiyorum, cevap aslında çok basit görünüyor, tembellik, ama tembellik gibi inanılmaz güçlü bir şeyin insanı en sevdiği şeylerden koparabilmesi gerçekten ilginç. ve son olarak bir de yukarıda bahsettiğim obsesifliğim okuduğum kitapların yazarlarıyla (içimden) kavga etmemin ve zamanla onlardan uzaklaşmamın sebeplerinden biri oldular.

6 yorum:

  1. ÖSS sorusu kısmında ne kadar benzeşmişiz, illa ki okunacaktır tüm şıklar... Bu arada minik bir ricam olabilir mi senden? Yazının fontu çok minik minik, okurken çok zorluyor insanı, biraz daha büyük bir fontla yazarsan, okuma keyfimizi dörde katlayacaksın eminim :) sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) rican için teşekkür ederim:) çünküü bir şaşkın acemiyim, söyleyeceğin her şey çok kıymetli bu yüzden.. ayrıca böyle sözü geçmeyen küçük detaylarda ortaklıklar bulunca insanın pek hoşuna gidiyor:)

      Sil
  2. insanlar çift yaratılmış derler de inanmazdım.İlk pararaftaki her cümle sanki beni anlatıyor.Hatta eskiden aleste öyle harika pararaflar olurdu ki ben parağrafı tekrar tekrar okurdum ki şıklar konusunda ben de hepsini okuyanlardanım.yazar bu cümleyi benim için yazmış dediğim de çok olmuştur.

    Kitap okumaktan inanılmaz keyif alan benim de son zamanlardaki uzaklayışımın sebebine ışık tutacak yeni yazılarını sabırsızlıkla bekliyorum canım.

    Ayrıca yazı konusunda mayaya katılıyorum biraz büyüse font daha kolay olacak.Ama bak ona rağmen yılmadık okuyoruz:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. her zaman söylemişimdir, ben tuhaf veya farklı değilim, asıl normal olan benim çünkü ben sizin norm kabul ettiklerinize uymaya çalışmıyorum, en içimden geleni doğalı neyse o oluyorum diye. bunun benim yorumumla ne alakası var dersen şu an o konuda ben de kararsız olmakla beraber:) "ahanda benim gibi insanlar da varmış işte :)" ye bağlamak niyetindeyim bu girişi:) izlediğin diziyi , okuduğun kitabı çok ciddiye alıyosun, alt tarafı kitap diyorlar ya, "Şüphesiz bunda düşünüp görebilen kimseler için ibretler vardır. " ayetini armağan ediyorum:)
      çok saçmalamadan susuyorum:)kitap konusunu da irdelemeye başlıyorum o zaman, yorumlarını beklerim bakalım bir sonuca varabilecek miyiz..

      Sil
    2. ama böyle olmuyor ben yorumlarını bile hayranlıkla okuyorum.Hani denirya sevdiğimiz yazarlar için kalemini seviyorum valla ben senin kalemini cok sevdim ya:)
      olmuyor deyişimin sebebi de hayalim olan kitap yazma maceramı başlamadan sonlandırmak:)
      ya sen kitap yaz ben okuyum ya da her gün bikaç post gir cümlelerine hayran hayran bakayım.
      cidden bloğun benim için mutluluk günlüğü oldu.
      şimdi diyeceksiin bu kız sıyırmış ama ne yapıyım ben içimde tutamam hiçbişeyi. varsın sıyrılmış desinler.Benim i,çin güzel olan bana anlama katan ne varsa onu soylerim ben:)

      Sil
    3. oncelikle " sen her gun post gir" gibi mutluluk verici bir yoruma (dahi) cevap yazmamin bu kadaaaaar uzun surdugu icin kusura bakma, bu cumlede bir yerde devriklik var ama su an daha iyisini kuramadim, biraz da mahcubiyetten..
      ayrica da cok tesekkur ederim yorumun icin:) onore ediyorsunuz beni, ve feci gaza getiriyirsunuz:)) ayni dili konusuyoruz demek ki, ki bu cok mutluluk verici ve ozel birsey.. daha duzenli ve slk buralarda olacagim insallah, simdilik saglicakla kaliniz anacim..

      Sil